O waldorfské pedagogice
Proč se snažíme o waldorfskou pedagogiku?
Ti z nás, kteří se již s touto pedagogikou měli možnost seznámit, oceňují její přínos v mnoha směrech. Na první pohled nás zaujaly krásné, pohodou dýchající třídy a nedirektivní přístup učitelů k žákům. Především však vidíme přínos waldorfské pedagogiky v důsledné orientaci formy i obsahu výuky podle vývojových potřeb dítěte a jeho věkových zvláštností. Specifický je mimo jiné přístup waldorfského učitele k dítěti dle jeho konstituce či chcete-li temperamentu, jakož i časové rozvržení a rytmicita výuky ve WŠ. Vzdělávání dětí zde nemá charakter pouhého předávání vědomostí a získávání kompetencí, ale jde o celistvý rozvoj osobnosti po stránce rozumové, citové i volní. Kdo se touto pedagogikou zabývá blíže, objevuje v ní stále nové a hlubší souvislosti.